helt slut

Shit vad det är mycket nu!
Hemma springer matte och husse runt och är lite stressiga och packar väskor och bär saker upp och ner från källaren. De pratar om nåt som de kallar Arvika.
Jag är ju bara gris och har kanske inte örnkoll på allt, men jag trodde att Arvika var ett ställe, inte en sak eller ett event som det låter som på matte och husse.
Well, åka ska de och knasiga prylar packar de ner också...en pool...och lådvis med öl...och knasiga kläder jag aldig sett dem bära här hemma. Ja, ja, jag fösöker softa så gott jag kan medans de flänger.

Förut fick jag ut dem på promenad, tur tycker jag för de behöver röra på sig!
Jag hade hoppats på en lugn promenad utefter ån (jättemysigt, man kan skrämma änder och käka grus och irritera cyklister massor på den rundan!).
Fasen va fel jag hade...
Det pågår tydligen nån form av sport-cup som heter nåt med Partille just nu (varför håller de sig inte i Partille undrar jag, måste de invadera mitt promenadstråk...?) och idag blev jag attackerad av en massa Isländska småpojkar som skulle peta på mig. Killarna var ändå ganska snälla så jag stod still en stund och lät dem klappa lite och säga konstiga saker på ett konstigt språk.
Sen flydde jag! Men flykten blev lite katastrofal den också för jag flydde rakt på en trutbäbis som hade parkerat sig brevid matte och husses bil. Trutmamman trodde nog att jag skulle äta hennes bäbis för hon började flyga mot mig och ylade nåt alldeles vansinnigt. Jag blev lite rädd (men jag tänker förneka det om du tar upp det igen!).
Äntligen hemma hann jag tänka jag när vi passerade dammen utanför ytterdörren.
Tänk att jag kunde ha fel en gång till på samma dag... Där stod grannens lilla människobäbis (dessa ungar, överallt är de, i alla former!) och ryckte mig i trynet.
Jag lät honom hållas för han luktade ganska gott, men det var lite störande med små naglar i näsgången...
Imorgon ska jag gå ut senare på kvällen, då kanske alla ungar har gått och lagt sig!

Mattte och husse tyckte iallafall att jag var duktig som inte blev arg på det lilla livet.

Nä, sovdags!
/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0