en helt vanlig torsdag

Igår när matte och husse var på jobbet blev jag lådnödig så jag gick till min låda för att göra det jag måste.
Tyvärr hade matte och husse glömt att ställa fram min låda efter att de hade tvättat den.
Vad gör man?
Man gör det man måste.
Det blev lite kalabalik när de kom hem senare på dagen…
Fast de var inte arga på mig faktiskt, det var lite skönt.
Matte försökte få mig att gå ut sen men jag hade minsann hört på nyheterna att det skulle komma en storm så det kunde hon bara glömma tyckte jag!
Jag stannade inne med min gosiga säck och tittade på när matte pysslade med det arabiska rummet (som jag för övrigt fortfarande inte får gå in i, suck).
Förresten, jag måste fråga – finns det nåt som heter Januarifest? Februarifest? Aprilfest?
Nä, jag tänkte väl det.
Varför heter det då Oktoberfest?
Husse skulle på en sån igår efter jobbet.
Jag fattar noll.
Matte gick på sin träning i alla fall, på med prassliga kläder som folk har på sig när det regnar ute och iväg för att slåss i två timmar, tokstolla!
Hon kom hem och luktade suspekt (svett heter det visst) och la sig på golvet och sträckte konstigt på olika delar av kroppen, det kan aldrig vara nyttigt som hon grimaserade.
Sen duschade hon och trots hot om att jag skulle få duscha också så slapp jag (hon var nog för trött, tur för mig).
Efteråt kremerade hon några köttbullar i mikron och gick och la sig.
Jag gjorde några tappra försök att få sova på husses plats (han var ju inte där, klart hon kunde bjussa på lite plats) men det gick icke vägen.
Jag fick i alla fall lägga mig vid fötterna som tur var.
Husse kom hem inte jättesent, han luktade också suspekt fast annorlunda.
Dags för förmiddagsluren.
/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0