helgnyheter

Husses datamaskin har gått i sönder, i måndags ringde de från dataverkstan och sa att den var ännu mera sönder så nu får matte inte ha sin data-apparat ifred på ytterligare en vecka.
Igår var det lördag och då var jag hemma själv när matte och husse shoppade lite. De kom hem på eftermiddagen och försökte få mig att gå ut men det regnade (det såg jag ju genom fönstret) så där gick de bet!
Idag sov vi jättelänge, jag tror att vi gick upp halv ett…
Matte och husse åkte iväg och handlade mat, sen satt de vid datamaskinen länge och grejade – vilka tråk-böpar!
När jag hade tjatat i två timmar ungefär fick jag äntligen ut dem på promenad så jag fick kissa lite vid ån. Inga tuggummin fick jag äta, glöm det sa husse.
Bit dig i ryggen sa jag.
Sen skulle de prompt ha mig att äta några vita piller, superäckligt! Matte försökte lura i mig dem med popcorn men det gick inte, jag spottade ut varenda en, tror hon att jag är korkad eller?
Sen fick jag istället jättegoda punschpraliner som matte matade mig med. Gott tyckte jag.
Konstig vänding från piller till praliner, men jag är inte den som klagar.
Sen blev jag väldigt snubblig…
Jag har lite dimmiga minnen från det som hände sen men jag fick i alla fall en himla massa popcorn!
De klippte av mig lite av tårna tror jag för nu snubblar jag inte lika mycket på mina långa klövar längre.
Matte ojade sig en massa och sa att hon hade gjort mig illa men jag har inte ont nånstans faktiskt.
Sen svor hon för att det kom lite blod på mattan, men va fasen, lite spill får hon väl räkna med när hon klipper mig i tån!
Nu är de i alla fall klara och jag får äta ännu mera popcorn. Snart ska jag lägga mig i soffan och titta på när världen snurrar klart runt mig!
God natt!/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0