ny leksak

Jag har fått en ny leksak av matte.
Det är en säck med mysiga gamla kläder i som hon har lagt på golvet framför TVn som jag får böka i hur mycket jag vill!
Den är bra säger matte för då bökar jag lite mindre i soffan.
Bara för att hon sa så måste jag böka lite extra mycket i soffan när hon är hemma och ser vad jag gör.
När hon inte är hemma spelar det ju inte så stor roll så då leker jag massor med min nya leksak eller med min boll om nån har fyllt på den med godis åt mig.
I söndags hade matte varit på en affär och handlat mat åt mig. Matte och husse köper mat i jättestora säckar och ställer ner i källaren.
Förut, innan vi flyttade till den här lägenheten, hade de först maten i köket men det slutade de med efter den gången när jag hade öppnat ett litet hål längst ner på säcken och kunde äta så mycket jag ville.
Taskigt att ta bort mitt matförråd på det där viset.
Den här gången hade hon iallafall handlat nån sorts pinne som jag visst skulle tugga på för att "rensa tänderna", störtlöjligt.
Den där pinnen gick ju av så fort jag tuggade på den så jag åt upp den istället.
Då fick jag en ny pinne som inte gick av som jag skulle tugga på, astråkigt, den fick hon tillbaka.
Fattar hon inte att det roligaste att leka med är saker som kan gå sönder eller saker som går att äta. Inte saker som man ska "rensa tänderna" eller "motionera"  med.
Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0