resten av helgen...

I lördags fick jag ta det jättelugnt efter åka-bil-pärsen på fredagen.
Jag var själv nästan hela lördagen när matte och husse var med sina kompisar i skogen och letade efter svamp.
De plockade massor av svamp!
De blev jätteblöta också för det regnade massor…Jag ville inte gärna gå ut på gräsmattan för det var blött och kallt ju.
Senare på kvällen blev det party-party! Det var massor av folk hos gammelhusse och gammelmatte och de höll på och sjöng och stojade hela natten.
Jag gav upp efter ett tag och gick och la mig.
Men så vaknade jag lite senare när de sjöng min favvolåt! Det är Country Roads med John Denver fast i något annorlunda tappning. Jag fick rusa upp och ut i köket för att inte missa nåt!
På söndagen sken solen jättemycket och jag fick vara ute nästan hela söndagen när de rensade all svamp som de hand plockat.
Mysigt.
Vi var ju tvungna att ta oss hem sen så det var bara att hoppa in i det där röda skrället de kallar bil…
Lite protesterade jag när jag skulle hoppa in men sen orkade jag inte protestera mera så jag var faktiskt tyst och snäll hela vägen hem.
I Uddevalla fick jag gå ut en sväng när de tankade och det var nog bra för åksjukan.
I Göteborg åkte vi runt halva stan med mattes bröder innan jag äntligen fick komma hem och vila.
Men inte ett pip sa jag på hela vägen.
Matte sa att jag var så duktig!
Sen sov jag hela måndagen…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0