surprise

Så var det dags igen…
När jag som bäst hade gosat ner mig i soffan med husse och hans dator kom matte hem från en promenad på stan och tog fram dammsugaren!
Jag hatar dammsugaren!
Ingenstans får jag vara ifred från den när den åker fram.
Jag tänkte passa på och ta med husse ut på lite male bonding som vi brukar göra när matte härjar därhemma.
Problemet var bara att det spöregnade ute så jag fick tjata en massa på husse för att han skulle vilja ta med mig ut.
Ha försökte få med mig till tvättstugan, källaren och annat tjafs. Jag ville ut! Både för att naturen krävde så och för att komma bort från det där blåa eländet.
Tillslut gick han med ut på en sväng.
Då visade det sig att det inte bara regnade, det var superkallt också.
Jag fick gå en sväng för att inte verka fjantig när jag nu hade tjatat så länge.
Vi gick till andra sidan gården och nerför trappan, sen fick det räcka.
När jag kom in igen överraskade jag matte massor med att snällt, utan protester promenera rakt in i duschen.
Jag var inte helt positiv, men när jag såg att hon hade ställt fram duschgallret så gick jag in och väntade på att hon skulle stänga dörren.
Hon trodde att jag frös och ville värma mig lite.
Det gjorde jag.
Fast det var bara halva sanningen. Jag var lite smutsig också.
Och så var det himla kul att se deras miner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0