trött

Ibland måste man ju vila lite.
Jag vilar helst i matte och husses säng. Den är har ett jättegosigt täcke och är stor och rymlig för det mesta.
Fast när de ligger i den är det ju inte fullt lika mycket plats över till mig.
Jag brukar tala om för husse att han kan dra åt skogen när han kommer och försöker ta av min plats. Matte kan jag knö lite med.
Men bäst av allt är när jag får sova helt sjäv där med det stora gosiga täcket.
Som efter de hade klippt mina klövar, då fick jag bädda ner mig.
Ibland ligger jag helt under täcket men man måste ju få lite luft också, då sticker jag fram trynet eller huvudet och flämtar lite innan det är dags att gosa ner sig igen.
/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0