hösten är här

Nu är det sådär mörkt och blött ute igen.
Den tiden på året säger matte, bäst att shoppa ny jacka säger hon.
H-vetes j-la skitväder säger husse, bäst att gå i ide säger han.
Jag säger att det inte spelar så himlans stor kviddelitt vad det är för väder, man måste ju inte gå ut faktiskt.
Ta för en stund sedan t.ex:
Matte ville att vi skulle gå ut.
Jag började ana oråd när hon hade sånna där heltäckande prassliga kläder på sig som man har när det är sådär blött ute.
Jag var ändå kissnödig så jag följde med.
Husse gick med ut till ytterdörren, det var nog också en ledtråd för han hade inte ens skor på sig och sa bara att han "skulle gå med och kolla hur det gick". Skumt.
Sen öppnade de dörren...
Dett vräkte ner regn och blåste massor!
Fast jag tänkte att jag allt skulle visa dem så jag gick iallafall ut.
Till dammen gick jag.
Sen slog det mig - jag har en toalett inne!
/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0