nytt knep!

Jag har kommit på ett bra sätt att få upp matte ur sängen när hon ligger och drar sig för länge och inte kommer upp och ger mig frukost! (Att försöka med husse är lönlöst, han är praktiskt taget död innan tio)
Ta idag till exempel:
Jag vet att hon snart ska upp och jobba, hon går alltid upp jättetidigt. Jag vaknade hälsosamt lagom, ca 05:10 och var vrålhungrig
Det bästa är ju om frukosten står i köket när jag kommer ut dit, så jag gjorde först några tappra försök att få upp henne genom att från soffan muttra lite om att det fasikens var dags att masa sig upp. Det funkade sådär...
Sen gick jag till sovrumsdörren och pratade lite allvar med henne men det var ju som att snacka med en vägg!

Då slog det mig!

Om jag uppmärksammar henne på att det faktiskt är bråttom att få mat så kanske det blir lite fart. Om jag dessutom för lite väsen så brukar det bli en jädra fart.
Så jag tog min keramik-matskål och lyfte den någon decimeter och släppte den i golvet. Jädrar va det lät :-)
När jag hade gjort så några gånger rasslade det till i sovrummet.
Fy fasen så arg matte var...
Och inte fick jag nån frulle heller...
Jag fick genast gå och lägga mig sa hon. Taskigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0