ren & fin!

Nu har det hänt saker ju!

Jag har fått en kattkompis, en människokompis och kanske en hundkompis eller två (det beror på om de tänker vara snälla). Min nya kattkompis är vit och grå och brukar sitta utanför altandörren och kolla på mig. När matte öppnade dörren blev den jätterädd och sprang iväg, men vi hoppas att den ska våga komma in och leka någon gång. Vi har nöffat lite ute på promenaden iallafall.
I lördags på förmiddagspromenaden kom det en liten blond kille på trehjuling och ville hälsa på mig. Han kallade mig för vovve dock, så jag blev lite upprörd men han luktade så himlas gott så det fick gå...
Vi har fått en ny granne i uppgången, hon heter Selma och är en ParisHiltonhund. Hon var lite rädd för mig, det var najs tyckte jag. Så hon kan få vara min kompis!
Matte och husse har hittat en annan kompis till mig, det är en sån som på bilden.Den är nio veckor och tydligen bedååååårande. Jag förstår inte denna fascination för små djur. Vad är det för fel på ståtliga karlar på 30 kg?!
Men husse sa ändå att den där lilla kraken var snäll (och liten!) så jag kan tänka mig att göra ett försök på det planet.

I helgen var i alla fall matte och husse hos några kompisar i Mullsjö-trakten och käkade leddjur som de sa. Jag tror att det var kräftor de åt och öl de drack.
Mattes yngsta brorsa tog hand om mig på natten. Han kom hem jättesent och luktade lite smålurigt, sen somnade han i soffan med mig. Vi fick slåss om platsen lite grann och jag fick lov att bli lite upprörd på honom…
Matte var trött när de skulle se på film igår i alla fall. Hon och jag sov under en filt medan husse sa att vi var tråkiga.
Innan hon blev trött var hon tydligen smutsig för det skulle prompt duschas. Av någon underlig anledning hade hon fått för sig att jag luktade kräftspad också. Det måste hon tyckt för hon tvingade in mig i duschen och hällde tvål på mig och skrubbade mig med en plastkarda…
Nu är jag ren i alla fall, men jag gillar INTE att duscha INTE, INTE, bara så ni vet. Jag försökte verkligen smita men hon är en enveten typ min matte… 

Nu till helgen ryktas det att vi ska åka och hälsa på gammelmatte och gammelhusse, det ska bli kul! Det innebär väl att jag får åka bil, men det kan det ju vara värt för att få käka lite äpplen och skrämmas lite (det kommer andra gäster också!).

 Ja just det – husse har sålt sin ena MC äntligen! Så nu har matte och husse bara två frågetecken (två av tre, bra utdelning) kvar. Den grå ska fixas, den röda ska säljas… 
Nu ska jag få mat av min husse, oink!
/Rufus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0