tveksam

Nu är jag lite kluven till hur jag ska göra i fortsättningen.

Jag har ju kommit fram till att det där arabrummet är himla mysigt att bädda och sova i. Ganska mörkt och tyst mysigt är det också, så jag kan ta  min förmiddagslur ostört.
Men jag gillar ju att bädda.

Jag har min bädd-säck och bäddlakan i stora soffan.
Men det är nåt visst med att fullständigt stöka till en helt nybäddad säng.
Så det gör jag ju om jag får chansen.

Det gillade inte matte.
Hon sa att mitt bäddande förstör kuddarna.

Köp kuddar gjorda av ett material som inte lånat sina egenskaper av sorgehatt-flor då!
Det räcker ju med att jag luktar på de där arabiska kuddarna så säger det "sprick" i tyget.

Bävernylon, vad är det för fel på det?

Hursomhelst så misstänker jag att om mitt track record på kuddförstörelse fortsätter så kanske jag högst eventuellt inte får vara så värst mycket mer i det där rummet.
Iallafall inte oövervakat.
Då får jag gå tillbaka till bäddsäcken och soffan.

För att öva lite sov jag i soffan inatt.
Den funkar.

Matte var jättetrött igår så jag fick inte värst mycket nattning.
Lite bara.

Hon hade hållt på jättelänge och städat och plockat runt alla saker i köket.
Hur kan man vara så länge i köket utan att laga mat undrar jag.
Vad är det för fel på henne?

Jag väntade och väntade men inte kom det nån mat inte.
Däremot sprang hon runt och hojtade om att hon hade glömt bort att de hade vissa saker.
Knivar hittade hon.
Och en brödrost.
Det kanske verkligen var dags att städa om det nu kom fram så mycket bra saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0