kalasfint

I lördags hade jag julfest.
Det kom en massa folk i många olika åldrar.

Den allra minsta var lite farlig och sparkades på näsan så honom luktade jag på bara en kort stund.
Han luktar gott men rör på sig mycket.
Fast han låter inte så mycket. Det är bra!
Han hade en väldigt fin kostym.
Han såg ut som en pepparkaka.
Matte sa att jag inte fick äta så det gjorde jag inte.

Jag smakade lite på en annan kille istället.
Egentligen så skulle jag ta popcornet han höll mellan fingrarna men han släppte ju aldrig så jag fick lov att ta i lite.
Det kom blod från fingret som hade hållt i popcornet.
Matte och husse blev jättearga.
Jag tycker att han kan skylla sig själv som aldrig släppte.
Snåljåp.

Hursomhelst så var det en lyckad fest.
Han som kallas för typ insekten gick aldrig hem.
Förr i tiden sov han alltid hos oss.
Då brukade vi dela madrass.
Fast nu fick han eget rum.
Lite fubbigt tyckte jag för jag hade spanat in mig på arabrummet, nu fick jag nöja mig med soffan.

Dagen efter blev lugn och skön för min del.
Matte & husse for runt och tvättade och hade sig, men jag vilade mest.

Snart är det jul och då får man åka bil (fifan) och sen blir det ledighet hos gammelmatte och gammelhusse.
Det ska bli trevligt.
Jag gissar att jag ska välta bocken, se till att granen barrar och försöka göra inbrott i komposten i år igen.

Mattes kompis tror att han ska få komma hem och slå våran familj i kunskapsspel.
Det kan han hoppa upp och slå ihop sina piffiga små skinkhalvor på att det inte kommer att hända.
Det är nog bäst att han åker upp till Norrland ett år till och övar upp sig.
To be continued...

Kommentarer
Postat av: Johannes

Okej Rufus. Bered dig på att ta hand om en gråtande Matte under julen efter att jag har krossat henne och hennes familj i TP. Hon kan behöva låna din snuttefilt.
Tack för i lördags förresten, svinroligt! :)

2007-12-19 @ 08:22:11
URL: http://johannesgbg.blogspot.com
Postat av: Malin Z

Hej Rufus,
Du får ta det lite lugnt, inte äta andras fingrar... Det kan jag inte berätta för barnen här i Linköping för då är de rädda nästa gång ni ses.
Hälsa husse och matte och en god jul till er!
Kram

2007-12-20 @ 22:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0