snart är det julafton!

Bilresan gick inget vidare.
Jag tyckte inte om den.
Nu pratar vi inte mer om det.

När jag kom fram var det S.N.Ö.
Fifan.
första dagen gick OK, för då hade jag först kissat hemma och sen hade jag protestbajsat lite i bilen så då kunde det vara OK utan att gå ut.
Igår behövde jag gå ut.
Matte och husse fick tjata jättelänge innan jag gick ut. Sen fick de tjata en stund till innan jag hoppade upp för kanten till altanen.
Usch va kallt och läbbigt det är med snö.

På väg ut till trädgården fanns det iallafall nåt kul.
Nån form av havresammansättning.
Gammelhusse kallade det för en kärve och sa att det var til fåglarna.
Himla dumt att slösa nåt sånt på fåglarna tycker jag.
Jag försökte gör inbrott i påsen den låg i men matte kom på mig.
Rackarn osis.

Dessutom har hela familjen gaddat ihop sig mot mig så jag får inte direkt chansen att kolla till komposten så värst mycket.
Så fort de hör att det låter minstaste lilla från dörren så gapar de.
Jag ska ta min chans imorgon när de går till kyrkan (alla utom husse ska nog dit och han hör så illa ändå när jag gör hyss).

Annars är det väldigt fridefullt så här före jul.
Mattes polare var här igår och lyckades han inte vinna en omgång TP den lilla odågan.
Såklart fick han ju hjälp och julen är lång, men ett litet nederlag är det ändå måste jag som halv-Orrhultare säga ändå.
Idag har jag fått sushi till lunch och sen sov jag och matte en stund på soffan.
Ikväll ska jag och husse spela Bingo-Lotto och matte ska koka gröt.
Det blir nog mysigt.

Gammelhusse och mattes yngsta bror är och matar de stora fåglarna.
Dit får jag inte följa med.
Matte säger att fåglarna kan ta fel.
Allvarligt talat.
Nog för att jag var lite skraj när den där truten förra sommaren, men i övrigt finns det ju bara pyttefåglar och änder att bry sig om.
Inga av dem är ju speciellt farliga.
Och vad menar hon med att ta fel förresten?
Jag fattar nada.
Ska nog sova lite till så jag kan hitta på nåt duktigt att sysselsätta slöhögarna här med sen.

God dagföredan till er alla!

Kommentarer
Postat av: Malin Z

God Jul till dig Rufus! Hälsa övriga familjen också!! Du ska vara glad att det är snö hos er, det är det inte hos oss, och det är inte lika mysigt med en grön jul. Det SKA vara en vit jul! Kan du inte försöka att njuta av julen och inte bara tänka på mat mat och mat... :-) TP...hm... är det inte dags att de köper ett nytt spel?
Fåglarna kan ta fel? Neä, men de vågar nog inte visa sig om du vore med, de vet ju dock inte hur snäll du är :-)
KRAM från Linköping.

2007-12-24 @ 11:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0