Hurra!

Idag fyller jag sju år!
Jag fick present och sång förut (något tveksam kvallitét, det var matte och husse som sjöng, men det ar snällt av dem)!
Presenten var en HEL påse popcorn som jag fick äta HELT själv :-)

Så gott!

Sen har jag mest vilat mig i soffan hela dagen med matte läsandes bok på ena sidan och husse tittande på film på andra sidan.
Nice semester/födelsedag än så länge.

Förra veckan var jag i Ed på semester.
Det är alltid lika bra att komma dit.
Den här gången dök mattes bröder upp efter ett tag. Det var väl ok, men jag tycker ju ganska bra om att vara ensam på kvällarna med gammelmatte och gammelhusse, så jag var lite purken på dem när de skulle invadera min soffa.
Gammelmatte sa att det inte var min soffa utan deras.
Vilket nys.
Min soffa är det, det har alltid varit så.
I vilket fall fick jag gå ner från soffan och då la jag mig i fotöljen och sov. Lite trångt var det, men det fick gå.

Det var skönt att få komma till Ed och vila upp sig, för innan vi åkte hade jag några ganska jobbiga dagar hemma med klövklippning och besök av mattes kusin, hennes man, två barn och gammelmattes mamma.
Ja, själva besöket var inte jobbigt alltså.
Jösses vad tröttsamt, men rackarns roligt!
Här är jag ute och går med dem.

image62

Klövarna gick lite sämre än vanligt.
Matte hade jättedåligt samvete efteråt sa hon, för att det kom blod när hon klippte.
Inte för att jag har nån känsel eller så, eller att det gör ont det minsta lilla men det är ganska irriterande för de envisas med att sätta på plåster så att jag inte ska göra fläckar på mattorna. Lite jobbigt...

image63

Klippta blev de iallafall, och det var ganska skönt att inte halka längre.

Nu ska jag ta med min lata matte och min lata husse på en liten promenad så de får sträcka lite på benen!

Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0