tufft liv...

Det har varit en intensiv helg kan jag säga!

Det hela började i torsdags (som min idol Hans av Klas brukar säga).

Jag var hemma i godan ro när matte helt plötsligt fick för sig att jag var kissnödig och vi skulle gå ut!
Men tror ni att jag skulle ut?
NÄ - vi skulle ner i källaren först "bara en sväng" sa matte.
Yeah right sa jag.
Vi ska säkert åka bil tänkte jag och gick åt andra hållet.
Men till slut fick hon mig att åka i den där hissen och ner.
Vi skulle faktiskt till källarförrådet.

Men sen skulle vi gå ut genom garaget.
För att det är närmare sa matte.
Yeah right sa jag.
Vi ska säkert åka i den där nedrans plåtlådan nånstans.
Jag var synnerligen skeptiskt och tog det väldigt försiktigt ut i garaget.
Jag litar inte riktigt på matte när det gäller bilen faktiskt.

Men sen verkade det verkligen som om hon hade talat sanning (för en gångs skull) om bilen, för hon gick fram till den där dörren som låter så läbbigt och som öppnas uppåt istället för åt sidan som normala dörrar.
När hon hade öppnat dörren var det en annan dörr där.
Som en sorts ridå av vatten.
Det var visst regnigt ute sa matte.
Hej då sa jag.

Fast jag fick gå ut ändå.
Det slutade regna lite (tur), så jag kunde kissa.
Jag var ju ändå rätt kissnödig.

När jag stog där och skvalade (trekvart sa husse att jag skvalade) blev jag störd av en liten hund.
Det var en sån här vovve som i den där filmen som är så rolig:


Som han höll på.
Först stog han bara och kollade på mig och verkade lite rädd så jag kände mig lite kaxig.
Fast sen skulle han nosa mig i häcken.
Vad är det med hundar som gör att de måste upp och nosa i röven på mig?
Efter en stund ville han leka och jag övervägde en kort  sekund att göra det.
Men då kom vovvens bitchiga kompis och hon skällde och morrade och var ganska högljud över lag så jag gick hem istället.

Mattes gamla kompis (hon som inte är gammal, undrar fortfarande varför de säger så...) och hennes man kom hit på fredagen.
Förra gången var de lite mer avvaktande mot mig och jag kunde vara hur tuff som helst, men nu hade de tuffat till sig en hel massa så de var inte alls lika roliga att bråka med nu.
De gjorde inte ens som jag sa utan jag fick göra som de sa.

Tråååkigt.

Men de gav mig nötter och godis och var snälla och kliade mig och så.
Så på det hela taget var det ett mycket trevligt besök.

När de hade åkt så åkte matte & husse iväg också.
Jag trodde de skulle till jobbet men de kom hem efter bara nån timma - med gammelmatte och gammelhusse :-)
Gammelmatte och gammelhusse var jättebruna, nästan som en anna ras, så bruna var de!
De hade varit på nån ö i Medelhavet där man tydligen pratar franska, badar mycket, dricker vin och åker med huvudet före nerför vattenfall. Det lät märkligt, men de var jätteglada och då är jag jätteglad med.
Matte var mest avundsjuk tror jag, fast också glad att de kom och hälsade på.

På morgonen efter började de packa jättemycket.
Jag sa ifrån med största tydlighet att jag inte hade nån lust att åka iväg nånstans men det visade sig att det var gammelhusse som skulle åka iväg med ett flygplan till norrland.
Det var ett fasligt åkande på honom tyckte jag.

Gammelmatte åkte också iväg men sen kom hon tillbaka igen - med mattes mormor!
Det var kul att träffa henne igen, men lite konstigt att göra det hemma, det brukar alltid vara i Dalsland som vi ses.

image61

Jag undrar om matte och husse har börjat driva hotell?
Det var så mycket folk hos oss i helgen så jag tänkte börja ta ut nån form av driks eller avgift.
Jag kanske ska sätta upp en liten vägspärr utanför toaletten så att de får betala mig när de ska kissa?
Det tycker jag hade varit rättvist!

Hur som helst så har jag haft väldigt trevligt i helgen.
Men jag fick sova ganska mycket igår för att vila upp mig igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0