jag säger då det...

Min matte har gått fullkomligt bananas...

Hon har börjat spela munspel!

Egentligen tror jag det där munspelet har legat i lådan ganska länge.
Hon fick det nämligen av gammelmattes mamma när gammelmattes pappa flyttade till himlen.
Fast det var efter midsommar som det åkte fram på allvar.

Kanske fick hon lite lust att bli musikalisk.
Det var så många andra där som var musikaliska.
Jag hörde allt att de spelade gitarr och sjöng och hade sig.
Matte kan sjunga lite, fast det finns andra som sjunger bättre om man ska vara lite diplomatisk och det säger husse att det är ganska viktigt att vara.
Sen kan hon spela tvärflöjt och så länge det inte är jättehöga toner så tycker jag att det är helt ok.
Jag brukar sjunga med när hon spelar tvärflöjt och då brukar det flinas lite från husses sida. Var är diplomatin där undrar jag?

Men det där munspelet alltså.
Jag lämnade diplomatin efter ungefär tre minuter och började klaga från min soffhörna medans husse höll ut flera stycken slaktade varianter av "Den blomstertid nu kommer" och nationalsången innan han frågade hur länge till det var övningstid.

Jag önskar mig i födelsedagspresent (det är snart, bara en knapp månad kvar tills jag blir sju år!):

1. Att matte slutar spela munspel
2. Om jag inte får nr.1 önskar jag mig att hon snabbt blir bättre på att spela det där instrumentet
3. Popcorn
4. Choklad
5. Semester i Ed

Finns det öronproppar för grisar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0