Here we go again

Varför säger man förresten "Here we go again" och inte "Here I go again" som inte bara är ett mera korrekt uttryck när det handlar om mig utan dessutom också en fantastisk gammal klassiker av hjältarna i Whitesnake?

Hursomhelst så har jag två punkter på min Here go again-lista:

1. Det är bilåkningdags, jag känner det på mig.
2. Det är snart jul. Det är lite tröttsamt på en punkt och kul på massa andra punkter. Återkommer om det.

Matte och husse ska till Värmland i helgen. Utan mig(!).
Jag får snällt passa gammelmatte och gammelhusse under tiden.
Det ska bli kul att komma till Dalsland igen faktiskt, men jag gillar ju inte den där bilen.
Jag ska inte älta bilen med er, ni vet vad jag tycker.
Istället ska jag älta en annan sak som är värt att nämnas någon gång påer år, lämpligtvis kring julen.

Jag är ingen gödgris som skall ätas upp!
Gödgrisar är en helt annan (tragisk) sak.

Jag är en liten stadsgris som har som högsta syfte att bli uppassad och bortskämd av min matte och min husse och här skall inte ätas på nån skinka!
Skinkan skall klias på och bäddas ner i filtar när det är sovdags.

Jag är lite trött på den ständiga frågan "hö hö hö, äter ni upp honom nu när det vankas jul?"
Matte är också en aning trött på frågan, för att inte tala om husse.
Nu är jag ganska van att höra det, men i början ska jag erkänna att jag hoppade till lite och ville springa och gömma mig i byrålådan vid varje "hö hö hö...osv."
Tyvärr får jag ju inte plats i byrålådan längre, men bildligt talat alltså.

Jag har dock kommit till en någorlunda vetenskapligt framtagen slutsats.
Det finns två kategorier av frågande människor.

1a) De som faktiskt undrar
1b) De som ska göra sig lustiga

Jag har inte kommit så långt i min vetenskapliga undersökning att jag har kommit fram till vilken av kategori a) och b) som är mest tragisk/löjeväckande men jag arbetar på det.
Jag räknar kallt med lite mer underlag till min forskning de närmaste veckorna med tanke på årstiden.

I vilket fall som helst så finns det tragiska i bägge.
a) Om de vet att jag bor i lägenhet och har koppel samt sover i soffan/sängen, hur kan de tro att jag ska käkas upp då? Var är verklighetsanknytningen?
b) Vad är det som är roligt? Ställer man samma fråga om nåns nymnfparakit kanske?

Likaså finns det löjeväckande i bägge

a) Det är lite fånigt att skylta med sin okunnighet tycker jag.
b) Konsekvensanalys gott folk. Vem är det kul för? Inte mig iallafall.

Sådärja, då var det avrapporterat.
Tillbaka till soffan.
Idag gäller det att spara både energi och ammunition inför bilresan.
Jag tror att jag satsar på infernalisk pain in the ass idag, det känns som en sån dag.

/R.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Kära Rufus!
Du glömmer ju givetvis en kategori om de som undrar. Nämligen de som tycker du ser delikat ut! Att folk frågar kan också, med andra ord, bero på att dom tycker du har en läcker och saftig rumpa! Personligen tycker jag den är lite för liten för min smak (I like bigbutts) men vi har ju alla olika smak! Jag önskar dig en trevlig bilfärd så är jag ganska övertygad om att vi ses imorgon för då ska jag nämligen bege mig till Dalsland!

2007-11-23 @ 15:17:09
URL: http://johannesgbg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0