Nu är det nåt på gång igen...

Om jag säger såhär:

möbler flyttas runt
saker tas ner från väggarna
kassar och burkar har burits in
skåp har burits ut
det pratas om fondväggar och färger
matte och husse har långa diskussioner om plafondlampa eller takkrona är snyggast
jag får inte gå in i arabrummet

Nånting är på gång och jag är inte säker på att jag gillar det.
Det kan ju inte vara "julstök" för det brukar de inte bry sig värst mycket om...
Jag tror att de ska måla om.
Hoppas att de har valt en bra färg och att det går över fort.
Jag får så sällan vara med när det ska fixas i lägenheten.
Då blir jag lite uttråkad.
När jag blir uttråkad brukar jag försöka hitta på saker att roa mig med.
Då brukar matte bli trött på mig för att det som jag roar mig med brukar ibland generera lite merjobb för henne.

Jag ska försöka vara snäll.
Så länge jag får vara hemma och slipper åka bil (de har pratat om att TRÄNA mig på bilåkning, snälla låt det aldrig bli verklighet!!) är jag nöjd.

Nu ska jag se om jag kan hjälpa till med att röja lite i lägenheten innan matte och husse kommer hem från jobbet.

Oink/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0