PMS?

Gammelmatte och gammelhusse är och hälsar på mig lite denna veckan.
De har lov.

Jag trodde att de var vuxna så de inte behövde lov till att göra saker utan att de kunde bestämma sånt själv men matte sa att de hade lov.
Fast sen sa husse att de hade lov från skolan och då blev jag jätteförvirrad.
De går väl inte i skolan.
De jobbar ju i skolan.

Eller vänta lite...
...nu tror jag att jag fattar lite bättre.

Jag är lite trött idag, det får jag skylla på.
Det var svårt att komma till ro och sova igår.
Jag var så arg.
Det är fortfarande aningen oklart varför jag var så arg, men för det första så var det en massa spring ut och in hemma.
Först kom matte hem med gammelmatte och gammelhusse. Sen gick de iväg igen och jag hann knappt få mat (matte sa att jag visst fått mat men jag kommer inte ihåg riktigt).
Sen kom de tillbaka allihop efter några timmar och babblade och surrade om nåt som hade med vatten att göra - då stängde jag av hörseltillförseln.

Sen var det inte som vanligt hemma.
Jag gillar inte när det inte är som vanligt.
Husse sa att jag hade PMS men jag tror inte att jag ens kan ha det.
Jag tror han ljuger.
Igår satt de och åt vid det höga bordet så att jag inte kunde vara med, det är jättetaskigt tycker jag.
Gammelmatte hade dessutom jätteprassliga byxor på sig och värst av allt - jag fick inte sova hos matte och husse!!

Förr sov jag alltid hos matte och husse.
De sa visserligen åt mig att jag inte fick, men de somnade ju så fort så jag kunde smyga dit snart iallfall.
Nu har de ju satt upp en grind...
Speciellt när vi hade gäster hemma fick jag sova hos dem.
Fast igår fick jag inte det fast jag skakade och skakade i gallret och ropade och ropade för att de skulle höra mig.

Matte blev skitsur.
Hon hällde vatten på mig och var jättearg.

Dumma matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0