hjälpsam

Idag vaknade matte tidigare än husse.
Det är lite konstigt när det är helg för matte brukar kunna sova hur länge som helst.
Jag tror att hon hade fuskat och satt en klocka på ringning så hon skulle komma upp.
Husse kom iallfall hem jättesent i natt så han behöver nog sova.

Matte gick upp och sen försvann hon ut på nån sorts träningsrunda.
Hursom helst så kom hon hem och var alldeles svettig och skulle konstra sig och hålla på och sträcka på sig på golvet.
Jag hjälpte till lite med sträckningen.
Vet inte om det funkade så speciellt bra, men hon skrattade lite och det är ju alltid kul att kunna göra någon glad eller hur?

När hon var klar med sträckandet satte hon sig och var jättetråkig vid stora bordet med en massa papper och datorn och lät konstigt ibland när hon lyssnade på sin MP3-spelare.
Jag tror hon försöker lära sig ett nytt språk.
Räcker det inte med det hon kan undrar jag?
Konstiga människa...

Husse sover fortfarande så jag tänkte hjälpa matte med att väcka honom så jag gick till sovrummet och skakade lite på grinden så det skallrar sådär roligt.
Då blev matte jättearg!

Hur hade hon tänkt att jag skulle kunna väcka huse annars då?
Hon har ju stängt dörren så jag kan inte skrapa med trynet på utsidan som jag brukar.
Den sista utvägen är att skallra roligt i gallergrinden, men det fick jag inte.

Nu ska jag sova lunch-lur i protest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0