sömntutor

Min matte och husse är så jädra tråkiga.
Jämt ska de sova.

Imorse till exempel.
jag vaknade till där på morgonkvisten och kände att hungern var svårare än vanligt.
Nja, kanske inte så värst svår, men jag hade lite tråkigt också så jag tänkte att det var bäst att äta.

Jag gjorde några tappra försök att väcka matte (husse är ingen idé att försöka med...) på ett snällt sätt.
Det lyckade inte så bra så jag fick ta i med hårdhandskarna och låta ledsen (spela på det dåliga samvetet brukar fungera).

Jag gick runt och random-ylade lite en stund i köket, det hjälpte föga.
Den tog jag mitt sorgsna läte till vardagsrummet - bättre resultat!
Matte kom uppfarande och joggade ut i köket.
Frukost! tänkte jag.

Men hon hade så himla bråttom bara för att hämta en vattenspruta.
Jag fick en dusch rakt på skinkan!
Fy för matte.

Sen gick hon och la sig igen och jag fick ta min kurrande mage och krypa tillbaka ner i soffan.
När de vaknade nästa gång fick jag iallfall frukost.

När de hade gått iväg till det där jobbet som de brukar åka till nästan alla dagar i veckan gick jag och la mig igen.
Rätt var det var kom det ut nån från arabrummet!
Jag låtsades sova för att inte avslöja att jag var skräckslagen och undrade vad det var för någon läskig typ som höll på att bryta sig in i min lägenhet.
Sen kom jag på att det ju var gammelmatte som hade kommit och hälsat på oss igår och tydligen sovit över.
Jag hade somnat innan hon gick och la sig så det hade jag glömt.

Jag fick en liten frukost till av henne, det var snällt.
Fast sen skulle hon bestämma var jag skulle sitta i soffan och då blev jag lite purken.
Hur som helst kommer jag bra överrens med min gammelmatte och jag hoppas hon stannar ett tag.
Lite synd bara att gammelhusse inte var med, han är så rolig att gå på promenad med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0