snäll gris

Det blev ingen deklaration till mellanmål igår.
Jag tror faktiskt att det kunde varit lite illa om jag åt den så jag lät bli det.
Matte sa ju dessutom att hon skulle få tillbaka pengar.
Sen sa hon att min mat snart är slut.

Då tänkte jag att det är ju dumt att äta på något som ska ge matte pengar om jag inte har nån mat, då kan jag ju så att säga skjuta mig själv i klöven.

Min mat köper man på ett annat ställe.
Kungälv heter det visst.
Där har jag aldrig varit.

Det är lite synd att jag aldrig får åka med till Kungälv, för det finns tydligen hen hel massa mat i den där mataffären.
Påsarna med mat är jättestora också.
Flera kilo stora.
Aldrig ställer matte och husse fram dem, aldrig.
Taskigt.

En gång glömde de en sån påse i hallen när de hade varit i Kungälv och handlat.
Då gjorde jag ett hål i påsen längst ner.
Jösses vad det rann ut mat överallt då!

Jösses vad arga matte och husse var då...
Oj vad de fick sopa!


(Malin - jag försökte vara snäll mot matte i måndags, men hon var nästan inte hemma alls för det var simskoledag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0