Våran söndag (tre berättelser i en kan man säga)

Husses söndag:

Väcktes av grisens skönsång 07:30 [här hade husse skrivit något annat, men jag ändrade det för jag tror att han egentligen menade skönsång].
Sambon gick upp.
Jag somnade om.

Väcktes igen av sambon 08:00.
Duschade och tog på mig.
M. kom och hämtade mig och vi åkte på Superbike- och STCC-tävling i Knutstorp.
Jättekul!

Kom hem, slöade i soffan, sov [gick inte på grispromenad, slöfock].

Mattes söndag:

Väcktes delvis av Ruffe 04:30, sov räv tills han gav sig [jasså det var därför jag  fick svälta...]
Ruffe gjorde nytt försök 06:00, jag försökte sova räv men var tillslut ändå tvungen att besöka hemlighuset så jag gick upp och gav honom en pinne [halv seger]

Väcktes av Ruffe 07:30.
Tänkte att det var lika bra att komma upp så jag tog  ut Rufus på en synnerligen motvillig promenad [tacka fasen för det, det var ju i ottan] och tog fram frukost.

Försökte väcka sambon.
Tog på mig MC-kläder.
Försökte väcka sambon.
Åt frukost.
Lyckades väcka sambon.

Släppte in M och förevisade ändringarna på MCn för honom.
Skickade iväg sambon och M till Knutstorp (M körde).

Åkte iväg på vårens första solo-tur [hon åkte till gammelmatte & gammelhusse, jag var rätt avis på att få komma till Dalsland, men anser inte att jag platsar på en hoj, så det fick vara].

Åkte via massor av små favoritvägar till Trollhättan, där finns MAX, så där stannade jag!
Fortsatte norrut på E45, tog av vid Mellerud och stannade till i Håverud, en av Dalslands alla vackra platser.

image146

Fortsatte över Brudfjället till Långed, ord överflödiga :-) [säkert JÄ, det är nog en såndär slingrig och eländig kräkselväg...]

I Ed var det kosert med gammelmattes kör, mycket fint och väldigt bra musik och sång!

Hemvägen var bra, men mot slutet blev det lite kallt och mörkt.
Tur att brorsan var med som sällskap.

Kom hem, somnade utan svårigheter [ingen grispromenad där heller, nej...].


Min helg:

Vaknade 04:30, kände mig lite hungrig.
Försökte väcka matte och husse (den senare brukar dock inte vara en hejjare på respons före 08:00).
Tyckte att jag hörde matte röra på sig men inget hände.
Sov lite till.

Vaknade igen 06:00. Efter några verser på den biten jag kallar "Ruffes morgonaria" kom matte upp som en zombie och gav mig en pinne att tugga på.
Sov lite till.

Vaknade 07:30, var jättehungrig!
"Ruffes morgonaria" fick gå några varv till innan matte gav upp, gav mig mat och SLÄPADE ut mig på promenad.
Promenad i ottan är en styggelse.
I ottan ska man äta och somna om.

Sen åkte både matte och husse iväg på olika saker.

Jag sov och solade på vardagsrumsgolvet.
Vardagsrumsgolvet funkar bra att sova på om man flyttar undan bordet och fotpallen.
Jag begriper bara inte varför matte envisas med att ställa tillbaka dem varje dag?

Husse kom hem först.

Då var han tråkig.


Matte kom hem mycket senare.

Då var hon ännu tråkigare.


Nu är det iallafall vår och solen skiner massor.

Det är trevligt.


image147

Idag ska vi premiärgrilla.
Jag ska inte välta grillen har matte bestämt.
Det är nog ganska bra bestämt tror jag.
Även om jag är mot bestämda saker ska jag nog inte välta grillen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0