Kollo, dag 1

Førsta dagen på mitt kollo så vaknade jag superpigg och utvolad efter en natt ihop med matte på gammelmatte och gammelhusses extrasæng, den så kallade gunghæsten.
Klockan 0550 vaknade jag.
Då fick jag i tur & ordning skæll, hallonbåt och mera skæll.
Sen sov jag ungefær en halvtimma till med matte.

Matte var på resfeberhumør och tvingade ut mig på morgonpromenad i det bløta græset - føre frukost!!
Inga æpplen fanns på græsmatten (jag tror att matte var ute føre mig och plockade in dem den elakingen) och krusbæren var slut (fast jag letade noga i busken).

Gammelhusse har gjort i ordning golvet i hallen, det ær superfint, men jag får inte gå på det utan mattor.
Jag tror att de tror att jag ska repa på golvet.
Jag førstår inte var de har fått den idén?
Jag som ær så lætt på foten, fast i en annan mening æn vad ni sækert tror att det betyder!

Nu ska jag ta och kolla upp vad matte har før sig, hon har åkt till ett annat land och hælsat på lillbrorsan.

Nøff!
/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0