Brevet från kolonien

Tena husse tjena matte
Jag får ingen kaffe latte
Här på kollo får man sova
Med sitt tryne uti brorsans armehåla
 
Inte får man "Lussa " heller
Det är NATT de då bara gnäller
Och när jag skulle sy ett broderi
Sa de
Detta får du allt ge sjutton i.
 
Inte heller låna kameran
Brorsan sprang då som en tok han
För att mig ur väskan draga
Tänkte ju bara ett par julkort taga
 
Matransonen är begränsad
På ett kick är skålen länsad
Man får äta vad man finner
Innan gammelmatte fatt en hinner
 
Gummilisten var en god en
Tills jag tvangs att spotta ut den
Och komposten har de "gömmit"
Som en påföljd ja ni vet sen jag den "tömmit"
 
Men, Gröna soffan den är toppen
Man får plats med hela kroppen
Bakom några varma bakar
Ligger jag och hela rummet övervakar
 
Jag går ut och går på toa
Men då börja de att tjoa
-kan du springa Gullegrisen?
-Akta dig där ligger isen
 
Har trots allt det ganska bra här
ställer inte till besvääär
för det säger gammelmatte
kanske kan jag få kaffe latte????
 
Ha det bra där ner i storstan
Har ni hittat någon fin gran?
Pussokram oooooooo massa gos med
Hälsningar från eran älsklingsgrabb i DalsEd

ps. gammelmatte har hjälpt mig skriva brevet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0