Grått Nytt Hår!

...det har matte i alla fall, för hon har inte hunnit färga om sitt.

De har nämligen flängt runt en massa min matte och husse.
Först var vi hos gammelmatte och gammelhusse och firade lillbrorsan.
Sen stannade jag kvar där när matte och husse åkte hem till Göteborg och jobbade klart inför julen.
Sen åkte matte och husse till Stockholm och firade jul.

De har en jättestor vovve (matte säger att han är snäll, men jag vet inte jag) där och massor av katter varav en (den lilla röda) mest far runt som Tigger (han i Puh, inte hon i 3C). Så jag tyckte det var bäst att stanna i Ed faktiskt.

När julen var avklarad åkte matte och husse med den stora vovven till Värmland.
Det var tydligen en annan upplevelse att åka med vovve i bilen än att åka med gris i bilen.
Husse sa att han inte protestbajsade (som somliga andra) men att han luktade blöt hund och när han bytte sida i bagaget så gungade inte bara bilen uten färjan som bilen åkte på också.
Jag tror att han överdrev en smula.

Efter Värmland kom de till Ed och hämtade mig.
Då spelade de musikspel, åt julbordsrester och hade paketutdelning, jag sov mest.
I förrgår åkte vi allihop tillbaka till Göteborg.

Man hade kunnat tro att det skulle vara slut på flängandet då, fast då passade hela familjen på att åka på bröllop i Varberg.
Jag stannade hemma faktiskt.
Men bröllopet var tydligen fint.
Det var mattes kusin som hade åkt till Australien och träffat en tjej från USA som han nu har gift sig med.
Vad en del ska krångla till det...

Nu tar vi det mest lugnt.
Ikväll ser jag fram emot att fira nyåret, kolla på raketerna och ha hela soffan för mig själv!
Det ska bli gött. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0