julkollo

Nu har jag kommit till gammelmatte och gammelhusse i Dalsland .
Här finns det snö.

Här finns det också dusch.

För att (fel)citera de maskerade fjortisarna under EU-toppmötet i Göteborg:
"Vad tycker vi om dusch - usch"

Resan hit var också ganska usch.
Jag gillar inte att åka bil.
Som ni kanske vet.

Jag visade med största tänkbara tydlighet för matte och husse att jag inte gillade att åka bil.
Jag talade så att säga till flera av deras sinnen.
Först försökte jag med luktsinnet.
Då fick vi stanna redan vid Statoilmacken.

Det är nästan rekord.

Sen ignorerade de mina protester en stund så jag fick ta i med både hörsel och känsel.
Först ropade jag och ropade och ropade - ingen större reaktion.
Jag fick mest skäll.


Sen försökte jag ta mig ur buren. Det var här känseln kom in, för jag gungade igång hela baksätet.
Till slut hade jag gungat så mycket så att burens gallerdörrar hoppade av.
Jag har fått upp finessen med det där dörravtagandet nu!
 Om man biter tag längst ner i dörren och lyfter uppåt samtidigt som man lägger lite tyngd bakom så flyttar de på sig!
Även om matte försökte lura till det genom att sätta fast några karbinhakar i gallret så att det blev lite tyngre att lyfta så gick det jättebra.

Det här var någonstans strax utanför Uddevalla.
Utanför Uddevalla finns det ett nybyggt industriområde.

Vid det industriområdet stannade matte och husse bilen.


Jag trodde att de kanske stannade bilen för att jag skulle få gå ut.

Fast matte hade inte tänkte riktigt samma sak som jag.

Hon hade bara tänkte att laga ihop buren.


Då gjorde jag lite revolution (precis som de tidigare citerade maskerade fjortisarna).

Jag försökte ta mig förbi matte och ut ur bilen.

Matte hade i vanlig ordning inte tänkte riktigt som jag.


Som en liten parentes bör nämnas att matte hade varit på luciafirande med jobbet tidigare idag. Det är betydande dels med avseende på labbglöggsintaget = toleransnivå, men även klädval.


Mitt utbrytningsförsök resulterade således i en jävligt arg tomte som jagade en stackars oskyldig gris utanför Mixab AB till de kvällsarbetande gubbarnas stora nöje.


Fram kom vi i alla fall och nästa gång ska jag berätta lite om matte och husses besök på Gammelhusseplan i huvudstaden. Nu när jag är på julledighet kanske jag kommer att hinna blogga lite mer.

JAG har inte bloggpaus.

Bloggpaus är för mesiga brudar som får för mycket uppmärksamhet för ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0