Lillbrorsan fyller 25! Hurra Hurra Hurra Hurra!

Idag genomskådade jag mattes bluff.

Hon säger att hon är "typ 25 år" , fast i dag fyller den minstaste brorsan 25 så jag har räknat ut att matte måste vara gamlare.
Så det så.

Vi har firat och firat på morgonen.
Sen ska vi fira lite till.

Av oss fick lillbrorsan en rebus och en bok med norgehistorier (eftersom han har blivit norrbagge på äldre dar).
Han gillade vitsarna:



Igår tvingade familjen ut mig i snön och kylan för att ta ett julkort.
Det var inte trevligt speciellt länge även om jag fick äpple av matte.
Jag stod still i någon minut men sen fick det vara bra.

Imorse var jag ändå tvungen att gå ut igen, för jag var lite kissnödig efter all öl igår.
Första gången jag ville gå upp och gratta lillbrorsan och kanske ta en tur till komposten var vid femdraget.
Jag somnade ju efter mitt lilla party igår så när klockan var fem var jag inte bara hungrig i vanlig ordning.
Jag var väldigt pigg också.
Matte var inte lika pigg och hon blev lite purken när jag lekte "packa upp resväskan" och "tömma köksskåpen".
Hon tyckte vi skulle leka "ligga still och hålla klaffen" istället.
Ibland förstår jag mig inte på hennes lekar.

Idag var det i alla fall mycket varmare, så jag hade inte så bråttom när jag fick gå på promenaden efter att vi hade sjungit för lillbrorsan (flera timmar senare än jag föreslog...).

Jag passade på att äta lite snö också.
Snö är gott.
Men kallt att stå i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0