mitt i natten - igen

Matte har försökt förklara en massa saker för mig på sista tiden.
Repeterbarhet och testmetoder är bara några.

Jag tror att det är för att hon förberreder sig på att söka jobb utanför det stora biltillverkningföretaget och försöker friska upp sina Chalmerskunskaper lite.
Jag och husse förstår inte varför, för än så länge har hon ju jobbet kvar.

En annan sak hon försöker förklara är förståelse för konstiga grejjer.
Jag tror att det har med hennes nya kurser att göra.
Vetenskapligt bevisad vidskeplighet och annat skumt.

Allt detta lärande och min senaste veckas nya upplevelser har dock gett mig en ny infallsvinkel i projektet "Mitt i natten":

Ett visst intag av min nyvunna favvodricka öl kan ge delad uppfattning om begreppet "Mitt i natten".
Det förklarar (vetenskapligt) varför min uppfattning ibland skiljer sig (helt utanför felmarginalen) från mattes uppfattning.

Vetenskap är en häftig skap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0