skål

Igår var jag lite seg i kroppen och torr i munnen och huvudet gjorde lite ont.

Det var nämligen så att i onsdags när matte och husse kom hem från jobbet så tisslades och tasslades det en hel del och sen fick jag massor av god dricka i min matskål.
Öl tror jag det heter, och det kan jag verkligen rekomendera som dricka!

När jag hade druckit upp den blev jag snurrig och fnittrig.
Gott var det också, så jag ville ha lite till.
Då fick jag det.

Fast vid det laget funkade inte mina ben så värst bra.
Eller det är lite ljug faktiskt - ett och ett funkade benen tokigt bra.
De gick bara inte åt samma håll.

Det kanske är lugnt om man är fjantig människa och bara har två ben att gå med.
Men mina fyra var ganska svårmanövrerade, så matte fick lyfta upp mig i soffan.

I soffan fick jag mer öl, i min sportflaska med pip på.

Vulgärt! sa husse.
Streetsmart! sa matte.

Sen sov jag lite mellan mina fnitterattacker.
När jag vaknade var det någon som skändade mina fötter.
Matte gick loss på dem med en stor fil!

Övergrepp! vrålade jag (fast tyst i mitt huvud för det var snurrigt därinne och sen fnissade jag lite till)

Hursomhelst så vaknade jag med skallebank och en enorm törst igår morse och klövarna var en aning mindre långa.
Lite OK eftersom jag snubblade lite på dem förut.

Som tur var så hörde jag matte säga att de inte hade hunnit ta allt eftersom hon skulle till simskolan.
Wohoo!
Mer öl till grisen!

Hick

Kommentarer
Postat av: Shades

"Tror ni att vi är fyllesvin?

-Ja, fast större!"

2008-12-05 @ 14:26:25
Postat av: Karin

Du får ta kontakt med en klövförlängare, så kan du ha för långa klövar ofta... och också få njuta öl och fotvård oftare!!

2008-12-05 @ 14:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0