Twiggy

Nu är det dan före dan.
Gammelmatte och gammelhusse och bröderna har tagit in granen.

Gammelmatte tycker att den ser ut som Twiggy.

Jag vet inte vem Twiggy är, men jag gillar årets gran.
Den är mindre i vägen än vanligtvis.

Huset är fullt av julstämning och julstökande och jag vilar mig mest igenom allt.
Man ska vila när det är ledigt!
Då blir det inte så jobbigt att börja jobba igen.

Eftersom jag inte jobbar annars har jag kanske tekniskt sett inte ledigt heller.
Men det är ändå bäst att vila lite när chansen ges.
Man vet ju aldrig när det bli jobb igen?

Hoss gammelmatte i Stockholm där matte och husse är vilar hårbollarna (katterna) också mest hela tiden.
Alla utom den nyaste lilla hårbollen.
Han gör sitt bästa för att välta den stora icke-Twiggylikannde granen de har kämpat in i huset därborta.
Matte har lovat bilder på hela faderullan när de kommer hit om några dagar.

Nu ska jag vila lite till och inte göra som nytillskottet i Stockholm.
Att välta granen medför nämligen en viss mängd små gröna sticksiga saker i raggen.
Jag har testat en annan gång.

God Jul!

Kommentarer
Postat av: Malin Z

God Jul på dig Rufus!! Och hälsa allihop!!

Kram från Linköping

2008-12-23 @ 21:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0