morgonbestyr

Idag gick husse upp före matte.
Oftast är det inte så.
Oftast är husse mer lik en trasmatta på morgonen och matte går upp först.
Men av någon anledning har husse tröttnat på att matte trycker på snoozeknappen på sin väckarklocka massor av gånger innan hon vaknar, så nu blev det bestämt att trasmattan ska gå upp först.

Det innebär:

1. Att husse, matte OCH jag vaknar med ett ryck på morgonen av nån sorts C64-musik (Zelda tror jag).
2. Att matte somnar om igen fortare än kvickt.
3. Att husse stapplar upp UTAN att ge mig frukost först.


Matte har en snäll vakna-signal på SIN väckarklocka.
Matte ger mig frukost FÖRST, sen låser hon in sig i badrummet (om hon glömmer kan jag påminna henne lite).

Att husse går upp före matte får en mobilsignal från Jamba av fem möjliga i betyg av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0