Home alone!

Nu har husse börjat jobba också, så nu får jag lite lugn och ro äntligen.
Det har varit lite skönt att han har varit hemma i och för sig...
Bra med mat jämt och sällskap när man vill är inte fy skam.
Sällskap när man inte vill är däremot inte så skoj.
Då lägger jag mig i arabrummet.

Vardagen börjar smyga sig in lite efter julen.
Matte och husse jobbar.
Jag håller låda på mornarna så de ska gå upp...
Matte kommer snart börja med sin sysselsättning som gör att hon kommer hem varje måndag och luktar klor.
Jag tror hon badar.
Frivilligt.

Det tycker jag är konstigt.

Jag hatar att bada.
Duscha går an om vattnet är varmt.
Bada gör jag inte.

Så det så.

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Helt rätt att du äntligen får vara själv hemma igen :-) Det är inte bra för husse och matte att vara lediga från jobben för länge.
Du är ju jätteduktig som är själv hemma, här hemma hos oss tränar vi för fullt med Ida. Hon är hemma själv då och då, och nu har hon börjat gå iväg själv till skolan på mornarna också. Så då gäller det att få med sig alla saker, släcka lampor och låsa dörren. Har gått galant den här veckan!

2008-01-11 @ 20:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0