julsummering

Efter lite trixande har jag lyckats få ordning på grejjerna och nu ska jag visa lite bilder från när jag firade jul.

Dagen innan julafton kom mattes polare förbi och vann som jag sa TP.
Sen fick han himla bråttom att flytta till Åre.
Fegis, vågar inte ens ge oss revansch...



Dagen efter - på själva julafton alltså - var det dags för den årliga förödmjukelsen...
Rosetten!


När jag var så fin och snygg (yeah right) ville jag få lite julbord också.

Jag bad så snällt så snällt.




Fast de var himla snåla just vid matbordet så jag gav upp.



Som hämnd såg jag till att få bli ensam i köket en stund.
I år hade de lärt sig en sak, så komposten var inte kvar i skåpet.
Och alla andra skåp med kuliga saker i hade de ställt stolar framför.
Men jag kan flytta på stolar!



Mattes brorsa fick plocka upp lite när jag hade kollat i skåpet med de roliga plastsakerna i.



Sen var det dags för Kalle & hans vänner.
Husse hade med muta så att matte inte skulle somna under den tecknade timman (hon brukar göra det nämligen!).



Vet inte vad de andra tyckte var mest intressant, skumpan eller Kalle.



Sen kom tomten.
I år hade hon väldigt rastafariinspirerat skägg måste jag säga.



Jag fick paket!



Som jag fick öppna och fixa med helt själv!



Jag fick ett paket till.
Från gammelhusse och gammelmatte.
Det var lite läskigt.



Den luktar lite skumt, blåser luft på mig och låter lite som mig (men pratar nåt annat konstigt språk).
Skumt.

Efter ett tag fick han iallafall bli hälsad på.



Jag börjar vänja mig iallafall.

Allt som allt var det en mycket trevlig jul.
Mycket lugn och ro och mycket mat.

En sista hemlis:
Jag har listat ut vad pedalen längst ner på kylen gör.
Den öppnar vägen till himlen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0