S.N.Ö...

I Göteborg!
Snö.
Vad fasen...

Jag som trodde vi hade tagit oss tillbaka till civilisationen.
Det brukar regna och ruska en massa i Göteborg och det är illa, men det där vita eländet är bara för mycket.

Igår skulle matte ha ut mig på toalettrunda och jag vägrade såklart.
Tyvärr har de köpt mig nån ny eländig sele som man INTE kan rymma ur.
Halsbandet med döskallar på är snyggt, mjukt och dessutom rymningsbart - mycket bättre!

Jag fick alltså helt snällt ge mig ut i kylan.
Det var kallt, blött, vitt och isigt.
Så halt och läskigt att jag fick gå m y c k e t sakta för att inte förbryta mig.
Jag protesterade i högan sky, men det genererade bara gapskratt från våra nya grannar.
Som grädde på moset fick jag stappla upp i den väldigt snöiga backen för att göra det jag skulle och det var slipprigt värre att klättra där ska jag säga!

Som kompensation fick jag iallafall gosa med matte och sova under filten i soffan när vi såg (jag hörde mest) på två filmer för att fira av jullovet.

Idag har matte gått till jobbet så jag ska göra vad jag kan för att reta gallfeber på husse så han också börjar jobba snart.
Annars blir det ju ingen ordning på det nya året.

Upp till kamp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0