husses hjälteinsats

Jag har ju glömt berätta om att husse inte blev av med några armar eller ben när han matade hajarna på Tropicarium i Kolmården.

Dessa sköningar, Sandtigerhajar (Bettan och Selma) och Sköteskehajar (Florence och Fridolf) skulle han ge fisk till.


De verkade ganksa hungriga och hade ganska mycket tänder...


Men husse trotsade faran och dök i plurret ändå (modigt tycker jag, själv hade jag haft problem med vattnet i sig...).



Visserligen "fuskade" ju han lite, genom att börja med att vara inne i en stålbur.



Hajarna var inte jättehungriga.
Märkligt tycker jag.
Jag är ju för det mesta hungrig.

Husse sa att om hajarna inte ville äta skulle han inte få gå ut ur buren.
Nervöst tyckte han.
Jag tyckte att han kunde låtit bli att mata dem då och nöjt sig med att kolla på dem på håll.
Maten kunde jag tagit hand om.



Han fick tillslut hajarna att äta och fick alltså krypa ut ur buren och simma runt i baljan.
(jag, det är en hockeyhjälm han har på skallen, jag undrar också vad den skulle göra för nytta om hajarna fcik för sig att huvudet var en firre...)



För att "värja" sig mot framförallt Selma & Bettan skulle de härna Jediriddare och vifta med en pinne.
Det var visst effektivt.



För han överlevde och fick både t-shirt och diplom!

Bra jobbat av min husse tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Gammelmatte

Det tycker jag också! Att det var bra jobbat!Kramkram

2008-07-16 @ 11:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0