det är tuffa tider

...för en del kanske, men inte så mycket för mig.

Gammelhusse och gammelmatte var här och passade (upp på) mig i helgen.
När jag ska promenera dem får jag popcorn.
När matte promenerar med mig får jag inte popcorn.
Snåla matte.

Det har varit kvavt och varmt nu en längre tid.
Så gôtt!

Jag förstår inte de som gnäller på värmen.
Ju varmare desto bättre.
Och desto kortare promenader.

Långa promenader är ganska trevligt också, men jobbiga.
Bättre med fler korta, popcornströdda istället.

Idag ska jag promenera husse.
Länge.
För matte sa att det skulle städas och dammsugas.
Då går jag hellre till Kviberg och tillbaka.
Vadsomhelst, bara jag slipper dammsugaren.

Duschen är OK, iallafall i jämförelse med det lilla blåa monstret.
Husse tycker också det.
Men han har svårare att slippa undan än jag.
Matte är hård och orättvis.

Därför tänkte jag ta ut husse på långtur.
I bästa fall har matte dammsugit klart av bara farten.

Om hon har det kan jag tänka mig en dusch.

Efter duschen vill jag ha glass.
Matte får alltid glass när hon har städat.
Jag kan väl också få.

Matte säger att jag får en städglass den dagen jag dammsuger mitt rum.
Jag har inget rum, så jag misstänker att hon fular sig lite på den punkten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0