midsommar

Igår firade vi midsommar.
Vi var på Orust vid ett väldigt trevligt hus som har ett namn.
Jag säger att vi var VID huset, för jag fick minsann inte gå IN sa matte,,,



Det var en farlig massa vovvar där...


Här är Doris (Golden), Sally (Berner senner) och Binkey (Staffordshire bullterier).
De som inte är med på bilden är Alva och hennes mamma Kajsa, de är shäfrar.

Man kan säga att jag hade att göra...

Men efter lite träning och när de hade fått leka av sig lite kunde jag låta dem vara i närheten i alla fall.
Så länge de lät bli att nosa mig i röven var de ju helt ok :-)



Att hålla på och underhålla ett helt hunddagis tär lite på krafterna och då ville jag vila!
Men som sagt så fick jag inte gå in sa min matte och husse.

De andra människorna sa att det gick bra.
Jag fick gå in och vara i vardagsrummet och vila lite i köket.
En av tjejerna gav mig jordnötter om jag satt fint.
Helt otroligt sa matte (för att jag satt fint, men jag menar - hur svårt kan det vara...).
Helt otroligt sa husse (för att jag fick jordnötter).
En av de andra tjejerna gav mig lax.
Lax är gott.

Men jag fick strida lite för att få gå in.
Stå på trappan som nån annan Jehova-anhängare och be om lov...


Sen fick jag vila lite på köksmattan.



Matte och husse tyckte att det var såååå skoj att jag kunde tänka mig att umgås med vovvarna.
Hoppas bara inte att de får för sig att skaffa nån såndär liten (eller stor) pälsboll...

Tillslut blev jag supertröttt och ville sova.
Jag hittade några tält som jag tyckte såg ut som nåt jag kände igen.
Jag försökte smyga in under tältduken, på sidan (flera gånger), men matte sprang efter mig och gapade att jag inte fick vara i tälten.
Det ena skulle Binkey sova i och det andra skulle mattes lillbrorsa sova i.

Jag tar inte så stor plats, jag hade nog fått plats jag med!
Men där var det nej...



När jag inte fick gå in, och inte tälta, då gav jag upp.
Jag sa åt matte och husse att det var dags att åka bil

Herregud sa de, kors i taket!
Sen åkte vi hem.


Kommentarer
Postat av: Malin Z

Men Rufus, var är midsommarstången?? Och dansen?

2008-06-22 @ 20:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0