Flyttfirma Rufus AB?

Jag är rätt bra på många saker.
En av alla sakerna jag är väldigt bra på är att flytta grejjer.
Möbler är en grej som jag är väldigt bra på att flytta.

Igår när matte hade satt sig himla dumt i soffan med prylar på hela bordet och halva soffan så flyttade jag på fotpallen för att kunna komma lite närmare henne och en ledig kvadratcentimeter i soffan.
När hon inte fattade att jag ville joina henne i soffan flyttade jag på bordet.
Det är jättelätt!
Man tar bara i väldigt mycket med nacken och puttar.
Jag känner mig väldigt stolt och stor och stark när jag lyckas.
Så där stod jag och var stolt och så fick jag mest höra "nej nej nej".

Vad är det med människor och det där jädra ordet?
Är det enda de kan?

Matte sa att jag kunde gå nånannanstans och flytta på möbler eller komma upp i soffan och hjälpa henne och plugga.
Jag var inte så sugen på det efter förra gången, för då gick det inte så lysande.

Hursomhelst bestämde jag att jag ändå kunde gå runt bordet (vad det nu skulle vara bra för när jag ändå hade flyttat på det) och hoppa upp i soffan.
Då såg jag att min lilla möbelförflyttning visst hade genererat att några av mattes böcker hade trillat ner.
Nice, tänkte jag - mellanmål!
Men jag fick raskt höra alla människors favoritord igen.
Högt och tydligt den här gången!

Tråkiga typer.
Inte får man utveckla sin nya kunskap och inte får man nåt mellanmål.

Idag när de inte är hemma ska jag flytta på så mycket möbler jag bara orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0