Glad Påsk!

Det har varit påsk.
På påsken ska man vara ledsen och fira att Jesus dog.
Det säger iallafall husses lillasyster.

Matte och husse firade genom att åka snabbt runt runt med små bilar i ett stort rum.
Man kan göra det där firandet på olika sätt tydligen.

Så här ser man ut när man åkr snabbt runt runt med små bilar.

         


Sen på kvällen kom de hit och åt middag alla som hade åkt små bilar.
Den lilla killen var med.

Vi lekte lite i köket.
 



Sen skulle alla männsikor äta middag.
Jag fick vara på golvet medan lillkillen fick sitta med vid bordet den här gången(!)
Han var ändå snäll och matade mig med kex.
Snäll lillkille.  

Sen blev han trött.  

Gissa vad?!

Han får minsann sova i mattes och husses säng.
Det får inte jag fast jag ber snällt nästan varje dag.
Orättvist...   

  



Fast jag gillar honom ändå för han luktar gott, ger mig kex och har slutat sparka mig på näsan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0