ledighet

Idag skiner solen.
Det är bra!

Snöeländet är nästan borta - ännu bättre!

Nu kanske jag högst eventuellt kommer att gå ut.
Matte försökte sig på det häromdagen.

På fullt allvar trodde hon att jag inte hade sett snön genom fönstret.
Ibland blir jag besviken på hur mycket hon och husse underskattar min hjärkapacitet...

Det skulle lockas och pockas och dras och slitas i diverse koppel och krånglas.
Det gick jag icke med på!
Jag tvärnitade under matbordet och vägrade på allvar att röra mig en centimeter.
Inte en chans att jag går ut i det där eländiga vita gegget som matte envisas jubla över varje gång det vräker ner från himlen som nån sorts mänsklighetens (och grisarnas) straff.

Jag begriper inte hur hon kan gilla det.

Dessutom är det vitt.
Vad är det för fel på svart?

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Ja jädra snö och kyla... idag när Magnus äntligen har fått akut hjälp mot tandvärken och han ska börja med altan ordentligt så är backen hård... suck. Men men en ram har de lyckats få på plats i alla fall. Hade behövt dig här nu Rufus för att hjälpa till, du hade nog kunnat flytta på plattorna med ditt starka tryne... :-)
Kram och Glad Påsk!

2008-03-23 @ 16:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0