vädermaskin?

I förrgår hjälpte jag matte med städningen.
Jag gjorde precis som hon sa - jag höll mig ur vägen.

Det var ett nedrans fejjande och skurande och tvättande.
Vårstädning kallade hon det.
Men eftersom jag inte fick vara med och husse var på möte blir det väl mer minstädning eller?

Rätt var det var så släpade hon ut spisen mitt på golvet.
Där under var det inte så rent alls.
Dessutom bodde det två stycken spindlar där.
Matte undrade om jag ville kolla på dem.
Det hade jag ingen större lust med.
Jag och husse är ganska överrens om att spindlar kan hålla sig någon annanstans än i vårt hem.
För att vara snäll mot oss flyttade matte på spindlarna.

Hon flyttade dem från bakom spisen till in i dammsugarpåsen.
Så igår regnade det hela dagen.

Idag lyser solen.
Det kanske betyder att det har flyttat in nya spindlar under våran spis.
Synd för dem att de inte har nåt att äta nu.


Kommentarer
Postat av: Malin Z

Usch spindlar. Väntar bara när hon vill ha hjälp med att göra avloppet i duschen rent - för det är väl ditt hår i den ;-)
Jag har världens bästa man som gör en djupdykning i avloppet när det blir översvämning, och det blir det regelbundet... med två långhåriga tjejer i famlijen.

2008-03-17 @ 19:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0