Barba-arg...

Idag är jag lite Barba-arg igen.
Liten, svart, hårig och mycket upprörd.

Jag har flera goda skäl till mitt upprörda tillstånd.

1. Matte var inte hemma igår förän sent och husse var i garaget och putsade på åbäket ungefär lika länge.

Punkt 1. är dålig i sig, men genererade även:

2. Jag kunde inte ta fram datorn så jag kunde inte säga grattis till lillbrorsan som fyllde 27.


Grattis i efterskott!


Punkt1. genererade också:
3. Att min kvällsmat blev mycket försenad, vilket gjorde mig mycket upprörd.
4. Att matte och husse var trötta och slitna imorse och inte gick upp när klockan ringde.

Det kan ju låta som om det är alla människors rätt att bara göra så (som Gessle skulle ha sagt) men där säger jag NIX  (som den numera 27-åriga brorsan skulle ha sagt).

När klockan ringer och de börjar prata i sovrummet då är det dags för frukost.

Inget snack.

Om deras prat består i om huruvida det ska sovas en timma till eller inte, det bryr jag mig inte om.

Klocka = gå upp = frukost.


Det beteendet har jag ärvt av husse faktist.

Han gjorde precis så när han var liten, det har hans mamma berättat.

När det var ljust var det morgon och då skulle han upp och äta.

Fast läskig välling istället för mitt gourmet-foder.


Jag är förresten upprörd för fler saker:


5. Det byggs på min uteplats.

Matte har fått för sig att det inte går att köpa utemöbler som uppfyller alla hennes (orimliga) krav, så hon bygger egna.

Toktant. Nu kan ju inte jag sola som jag vill.

Jag har smygfotat eländet, bildbevis kommer.

6. Jag tyckte att jag hörde nåt om dammsugare imorse.
7. Och dusch.

Det kommer att bli en lååång tisdag...


Kommentarer
Postat av: Johannes

Gör zen-övningar Rufus och tänk på hjärtat, du börjar bli gammal nu...

2008-05-06 @ 09:01:44
URL: http://johannesgbg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Rufus när du blir så där upprörd får du tänka på den där promenaden du och jag hade när den finska tanten kom cyklande du vet? Hon som sa -Va gullig!(om dig)Hon har lagt ut en fin bild på nätet på oss. Så om du kommer åt datorn kan du kolla på http://www.suomikeskus.se/dokumentit/kaikenlaisia_kotielaimia.pdf
kram från Gammelmatte

2008-05-06 @ 13:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0