½ seger

Jag lyckades få till en halv seger idag.

Det var kampen om fotvården som jag vann.

Det blev snabbt indragna fossingar och morr när de kom i närheten av mig.

Fast husse kliade mig med mattes vassa hårklämma och då var det svårt att protestera mycket...

Jag protesterade lite i alla fall.

Tillräckligt för att de skulle ge upp och sysselsätta sig med annat en stund.


Kampen som jag inte vann var långpromenaden.

Den fick jag stå ut med fast det blåste sådär mycket så bara bröderna F uppskattar det.

Vi vanliga, icke-surfande själar håller oss helst inne när det är sånt väder.


Jag gjorde några försök att vända hemåt men det var såklart ingen idé.

Vi gick ändå till bänken och tillbaka, fast jag var duktig och presterade långt innan dess.

På hemvägen sprang jag hela tiden.

Matte och hennes TBC (det kanske inte är TBC hon har, men det låter så när hon hostar) fick snällt hänga på.

Det blåste ju medvind!

Jag blev alldeles rufsig i raggen av vinden.

Tur att jag har så snyggt självfall att jag blev fin igen så fort vi kom in efter promenaden.


Nu har jag och husse parkerat oss i soffan framför X-boxen och matte studerar lite.

Ibland hojtar hon nåt ointressant om hjärnans funktion eller synvillor.

Tur att jag har husse, lite mer verklighet i hans värld.


Eller förresten...

...efter katastrofenfanstasispel med 50-talstema, jättestora insekter och bössor som får MIB att se fjantiga ut.

Kanske inte så mycket verklighet där heller.


Tur att jag har mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0