fruktstund?

Jag tog mig en liten eftermiddagsfika idag innan matte och husse kom från jobbet.

Eftersom snåljåparna inte hade ställt fram någon fika fick jag fixa på egen hand.
Och hand var just ordet!

Jag hade tidigare under dagen sett till att få ner mattes ena halsduk som hängde på hatthyllan.
Mest för att se om jag kunde.
Och för att jag hade lite tråkigt.

När halsduken trillade ner trillade en av mattes vantar ner också.

Vanten hängde där på tork efter matte och husses promenad tidigt i morse.
Det regnade nämligen då.
Tokskallar som går ut tidigt på morgonen i regnet...

Hursomhelst så trillade den lagom blöta och ull-luktande vanten ner från hatthyllan när jag trixade med halsduken.

När jag blev fikasugen senare på eftermiddagen kom jag att tänka på den där godsaken på hallgolvet.
Så jag åt den.

Nu har matte en vänstervante och en torgvante.
Eller rättare sagt två vänstervantar och en torgvante.
Hon hade nämligen två par vantar från början, men tappade en högervante.

Först var matte jättearg på mig för att jag hade ätit på vanten.
Sen blev hon ännu argare för att jag inte hade ätit vänstervanten.
Det var lite konstigt tyckte jag.
Höger eller vänster spelar väl ingen roll om man inte ska rösta eller köra upp?


Kommentarer
Postat av: Gammelmatte

Jag har också lite svårt med höger och vänster Rufus=)

2008-11-21 @ 14:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0