Mitt i natten, fortsättning.

Jag har gjort några nya försök angående mitt projekt "Mitt i natten".

I fredags t.ex. så testade jag husse.
Den här gången VET jag att den stora visaren pekade på sexan.

Matte hade gått upp och gett mig frukost och sedan försvann hon ut i badrummet.
Husse gick inte upp.
Jag tyckte lite synd om honom att han skulle försova sig sådär helt i onödan sista arbetsdagen i veckan, så ajg gick för att väcka honom.
Först ropade jag lite från köket.
Sen ropade jag lite från matbordet.
Sen ropade jag lite högre från soffan.
Tillslut gick jag för att väcka slashasen utanför sovrumsdörren.
När mitt ropande inte funkade tog jag till stora kanonen.
Jag skakade i grinden till sovrummet.

Då vaknade husse.
Och skrek åt mig!

När matte kom ut från badrummet en stund senare med badrock på och en stor handduk på huvudet hade jag lagt mig i soffan med huvudet under min stora böksäck.
Man kunde se på hela mig att jag var sur sa hon.
Det tror jag det - jag VAR jättesur.

I min yttersta godhet försökte jag tala om för husse att det inte var mitt i natten längre, att han borde gå upp och kanske ge mig en andra frukost men framförallt för att kolla så att matte inte drunknade därinne i badrummet (duschar är ju som bekant läskiga).
Då skäller han på mig!

Lite senare, när han hade masat sig upp och blivit lite piggare försökte han lyfta på böksäcken och ge mig en puss.
Då vinklade jag på öronen och morrade.
Här ska inte fjäskas tänkte jag.
Men sen fick jag en knäckemacka och då kunde han få säga förlåt litegrann.

Mellansummering på uppdrag: Mitt i natten:
Även om det inte är mitt i natten kan det verka som det och då kan husse bli arg när jag försöker vara snäll och väcka honom.
Inte logiskt, men så verkar det funka.
Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Rikard

Rufus, jag tror att ditt projekt kommer att gå bättre om du lär dig att det är den lilla visaren på klockan som är den viktiga i sammanhanget!



Lycka till!

2008-11-10 @ 12:47:27
Postat av: Rufus

Det kan ju underlätta, jag ska försöka komma ihåg det till framtida försök.

2008-11-12 @ 15:34:22
URL: http://rufus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0