Halloween redan nu...?

Matte är lite läskig.

Först väcker hon mig och husse på nätterna med någon form av TBC-hostattack.
Det var ett fasligt harklande, gurglande och hackande innan husse väste nåt om att hon skulle gå upp och ta medusin.

Jag vet inte vad medusin är, men det visslade när hon fick tag på den (som han ju hade sagt att hon skulle se till att göra).

När hon gick upp passade jag på att väcka husse från sitt snoozande.
Han blev inte alls glad och tacksam och sprintade inte heller ut i köket och gav mig frukost som jag hade hoppats på.
Han sa att det var mitt i natten.

Men jag har lärt mig att det där med mitt i natten är ett ganska vitt begrepp.

På sommaren tillexempel, då är det inte mycket tid på dygnet som är mitt i natten, för då är det ljust jämt.
Fast ibland ska man ju sova och då är det natt.
Eller sovperiod som jag brukar kalla det. Jag delar också upp mina dygn i fler sovperioder vilket är himla praktiskt för då får jag flera frukostar. Eller hoppas på att få är kanske mer korrekt (snålmänniskor).
Nu på den mörka perioden är det natt jämt.
Fast ibland ska man kanske vara vaken också. Jag brukar vara vaken och äta lite ibland när matte och husse kommer hem från jobbet. Sen sover jag lite i soffan och sen är jag vaken igen när det är dags för matte och husse att sova.
Det blir så mycket roligare om vi sover i skift tycker jag.

Ibland misstänker jag att matte och husse säger att det är mitt i natten fast det kanske är dag.
Bara så att de ska få sova mer.
När de har varit borta till mitt på morgonen brukar det vara mitt i natten till långt fram på dagen nästa dag.
Konstiga människor.

Hursomhelst så är matte läskig, det var ju dit jag var påväg.
För att bli av med hostandet så har hon fått en medusin som inte visslar. Den här äter man upp istället för att komponera musik med.

Kruxet med den här medusinen var visst att den kom med gratis Halloweenkostym.
Jag tror att hon förberreder sig på att vara lepratant på lördagens galej.
Imorse var hon nämligen lite prickig (under kläderna).
Mitt på dagen prickigare (fortfarande bara under kläderna).
Nu är hon fläckig och det fläckiga har till och med letat sig upp över kanten på polokragen.

Som sagt - lepratant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0