höstpromenad

Idag tokchockade jag matte och husse genom att (nästan) helt utan protest följde med ut på längre promenad TROTS att det hade regnat och blåst nästan hela förmiddagen!

Vi gick på kyrkogården.

Kyrkogården har inte varit en stor favvo i sommar direkt.
Men det är inte för att jag är rädd för spöken. Mina hemmaspöken är ju jättesnälla, så det är inget att vara rädd för.
Nä, oviljan har snarare kommit sig av att det bara finns en ingång på kyrkogården vilket vanligtvis implicerar långpromenad.
Ergo - ingen favvo.

Idag var jag dock lite sugen, regnet hade tagit paus och det var riktigt varmt ute.

Fint var det också.



Jag hittade ett äpple under en parkbänk som jag med en precision närmast liknande Houdinis färdigheter plockade fram och fick äta upp.
Husse frågade efteråt varför jag inte rundade bänken och tog fram äpplet den enkla vägen, och det kan man ju fråga sig.
Min enda reaktion på den enfaldiga frågan är "all for the show my friends, all for the show".

Sen hjälpte jag matte att plocka löv som vi (matte alltså) vinterbonade uteplatsens odlingar med.
Det var skoj att plocka löv!



De luktade gott också, löven.



Sen fick jag nog och gick hem, som Magnus Uggla i den där låten som handlar om gitarrnördar.



Nu ska jag störa hjälpa matte när hon ska plugga.
Jag vet, plugga på en lördagskväll - kocko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0