Uppdatering under mattes och husses resa...

...kanske jag kan klara av.
Det beror lite på datorerna.

Både mattes och husses dator är som man kallar det -  "personliga".

Mattes "bärbara" dator hänger sig om man flyttar på den eller ens kommer när bordet den står på.
Jag har bittert fått erfara detta när jag har råkat resa mig från golvet och glömt att jag tagit en tupplur under soffbordet när matte har suttit där och surfat.

Husse "bärbara" dator funkar bara om den får el från väggen vilket gör bärbarheten aningen begränsad. Man kan bära datorn (till skillnad från mattes burk) men inte så långt...
Dessutom slutar hälften av tangentbordet att fungera med jämna mellanrum utan att vi har lyckats klura ut när, varför och hur.

Ja, jag har sagt åt dem att köpa en ny dator åt mig så att jag kan blogga på den.
Men de envisas med att köpa nya motorcyklar och annat sånt tjafs (som skinnställ och handskar och skräp) istället.
Här är mattes nya leksak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0