brev från kolonien

Jag skrev ett brev till matte och husse när de var på moppesemester:


Hej matte och husse!

Tänkte bara berätta lite om min kolloperiod den här sommaren.

Jag åkte faktiskt Toyota till och från Ed.

Det gick riktigt bra.

Fast det är klart att jag fick ju lov att göra några utbrytningsförsök från buren för skams skull.

Faktiskt ganska skönt att slippa duscha när man kom hem.

Och gammelhusse och gammelmatte mumlade nåt om att det var skönt att slippa tvätta buren...


Jag har haft det skönt i Ed.

Några spännande gäster faktiskt. En som heter Ingegerd och så var nån Bertil med också.

Jag blev faktiskt lite kär i Ingegerd. Hon gillade mig också men jag fick inte putta på henne när hon skulle äta....?konstigt??

Sen kom de där tre söta barnen och fikade. Dom gillar jag!

I trädgårn var det röda bär, vita bär, svarta bär och gröna äpplen - jag hade fullt upp med att kuta mellan buskar och träd.

Jag vilade lite ibland under buskarna med röda bär, bara som en liten undanmanöver.

Då såg nämligen inte gammelmatte när jag började att äta, men hon kom snart på mig...


Den här kolloperioden har både jag, gammelmatte och gammelhusse suttit i soffan på kvällarna.

Gammelhusse var mest i pannrummet men när han kom in därifrån fick han sitta hos oss.

Jag har motionerat mycket, gammelhusse har visslat och jag har sprungit (för då fick jag ju morotsbit eller äpplebit :-) )

En dag sprang jag utan belöning för jag var såååååå kissnödig och det REGNADE!!!!!

Jag kan berätta mer senare för nu är jag och de gamla så trötta.

nattinatti


Kommentarer
Postat av: gammelmatte

I morgon får du lite bilder och film från kollovistelsen.jag ger den till matte och husse när du är hemma och vaktar huset.

kram

2009-08-07 @ 19:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0